سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیروی آسمانی
 
قالب وبلاگ

مصطفی احمدی روشنمهندس مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی سایت هسته ای نطنز و استاد دانشگاه صنعتی شریف در یک اقدام تروریستی کور، صبح دیروز مقابل دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی به شهادت رسید.
ساعت 20/8 دقیقه چهارشنبه انفجار یک خودروی پژو 405 توسط یک تیم تروریستی باعث به شهادت رسیدن شهید احمدی روشن و مجروح شدن تعدادی از عابران در خیابان گل نبی و در مسیر تردد روزانه وی شد.
به گفته برخی دانشجویان دانشکده علامه که شاهد این حادثه بوده اند یک دستگاه موتورسیکلت با دو سوار مقابل دانشکده ارتباطات بمب دست سازی را به در سمت راست جلوی اتومبیل حامل شهید احمدی روشن چسبانده و بعد از طی مسافتی حدود 200 تا 300 متر این بمب عمل کرده و باعث انفجار خودرو می شود.
دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی تایید کرد که شهید احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز بوده است.
به گفته اساتید دانشگاه شریف، وی از دانشجویان برجسته در حوزه های علمی و فرهنگی بوده اند.
شهید احمدی روشن در سال 1380 و در دوران تحصیل خود در این دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گازها که برای اولین بار در کشور انجام می شد همکاری داشته است. از ایشان چندین مقاله ISI به زبان های انگلیسی و فارسی منتشر شده است.
صبح چهارشنبه براثر انفجار بمبی در مقابل دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی شهید مصطفی احمدی روشن به واسطه اتصال بمبی مغناطیسی توسط یک موتورسوار به در سمت شاگرد خودرواش به شهادت رسید.
ترکش های ناشی از این انفجار باعث زخمی شدن تعدادی از افراد حاضر در محل حادثه شد که فقط یک مرد سالخورده به دلیل جراحات ناشی از انفجار با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.
صدای ناشی از این انفجار باعث آشفتگی همسایگان و ادارات مستقر در اطراف محل این حادثه شد.
حادثه تروریستی دیروز در حالی اتفاق افتاد که منابع آگاه یک روز قبل از ترور شهید احمدی روشن، از دیدار مقامات نظامی - اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و انگلیس با محوریت مقابله با فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران خبر داده بودند.
روز سه شنبه، بخش فارسی رادیو اسرائیل در گزارشی از «ژنرال بنی گانتس»، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل که در نشست کمیسیون امور دفاعی و سیاست خارجی «کنست» سخنرانی می کرد، مدعی شد که «سران جمهوری اسلامی ایران گوش شنوایی برای شنیدن پیام جامعه جهانی ندارند و در برابر فشارهای بین المللی که بر رژیم ایران برای تغییر مسیر برنامه های اتمی ایران به عمل می آید، مقاوم شده اند.»
ژنرال گانتس در این نشست مدعی شده بود که «فشارها علیه ایران بسیار سنگین شده و تشدید هم خواهد شد اما هیچ نشانه ای از اینکه حاکمان ایران، تغییری در هدف خود برای داشتن بمب اتمی بدهند، دیده نمی شود.»
همزمان دانی ایالون معاون وزیر خارجه اسرائیل، در دیدار با «الیستر برست» وزیر مشاور بریتانیا در امور خاورمیانه که به اسرائیل آمده است، اعلام کرد که روند تلاش ایران برای رسیدن به بمب اتمی، وارد مراحل خطرناک تر خود شده است و مدعی شد که آغاز غنی سازی اورانیوم در تاسیسات اتمی جدید ایران در منطقه «فردو» در قم شاهد این مدعا است.
رادیو اسرائیل در خبر روز سه شنبه خود اعلام کرد که وزیر انگلیسی به اورشلیم آمده تا دولت اسرائیل را در جریان جزئیات برنامه های کشورش علیه جمهوری اسلامی ایران بگذارد.
منابع مطلع در تهران معتقدند با توجه به اینکه اقدام تروریستی دیروز یک ترور دارای امضا و کاملاشبیه ترور شهیدان مسعود علی محمدی و مجید شهریاری بوده است، بنابراین در جامعه اطلاعاتی ایران در این باره که مسئولان میز ایران در سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس پس پرده این ترورها هستند هیچ تردیدی وجود ندارد.
این ترور درست در روز سالگرد شهادت دکتر مسعودعلی محمدی انجام شد.
در همین رابطه «صفرعلی براتلو» دبیر شورای تامین استان تهران در گفت وگو با فارس به جزئیاتی از ترور شهید مصطفی احمدی روشن اشاره کرد و اظهار داشت: این بمب از نوع مغناطیسی و همان هایی است که قبلا نیز برای ترور دانشمندان از آنها استفاده می شده و در واقع کار صهیونیست هاست.
وی تصریح کرد: به نظر می رسد در آستانه انتخابات تلاش صهیونیست ها این است که فضا را امنیتی کنند تا کاهش مشارکت صورت گیرد.
«محمد کوثری» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به حادثه تروریستی صبح دیروز اظهار داشت: این حادثه با انفجار بمب توسط تروریست ها در ماشین شهید مصطفی احمدی روشن رخ داده است.
وی با بیان اینکه حادثه تروریستی صبح دیروز در حال پیگیری است، با اشاره به شباهت این رخداد تروریستی با سایر حوادث کوری که توسط عوامل موساد طی چند سال گذشته روی داده است تاکید کرد: در این مورد نیز ردپای صهیونیست ها و استکبار جهانی دیده می شود.
واکنش ها به ترور
دانشمند هسته ای کشور
اقدام تروریستی دیروز با واکنش های گسترده ای از سوی محافل داخل کشور مواجه شده است.
جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه، این مطالبه جدی را از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور بوجود آورده است که باید از طراحان ترور دانشمندان هسته ای کشور انتقام سختی گرفت.
با توجه به اطلاعات دریافت شده از «مجید جمالی فشی» عامل ترور شهید علی محمدی که وابستگی اثبات شده به موساد دارد، جامعه اطلاعاتی ایران از موقعیت بسیار خوبی برای طراحی عملیات مقابله به مثل در مقابل طراحان این اقدامات تروریستی دارد.
«کاظم جلالی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره گفت: از لحاظ عملیاتی، این ترورها فاقد ارزش است چرا که فردی در هنگام عبور از خیابان مورد شناسایی قرار گرفته و ترور می شود و این نشانگر اوج استیصال آنان است که نتوانسته اند در برابر اراده ملت ایران مقاومت کنند و اقدام به ترور انسان های بی گناه می کنند.
غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ترور مصطفی احمدی روشن از اساتید دانشگاه در سالروز شهادت دکتر علی محمدی گفت:چنین تاریخ هایی از سوی دشمنان حساب شده است ولی به آنها می گوییم هر پرچمی که از دست سرداری می افتد سرداران دیگری با قوت آن را به دست می گیرند و راه را ادامه خواهند داد.
حجت الاسلام ابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جنایت دیروز تروریست ها برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات مجلس نهم در 12 اسفندماه سال جاری است.
محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور هم در این باره با محکوم کردن حادثه تروریستی دیروز گفت: این اقدام تروریستی به وسیله عوامل رژیم صهیونیستی و کسانی رخ داد که مدعی مبارزه با تروریسم هستند.
حجت الاسلام احمد سالک، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت نیز گفت: برای اینکه دشمن اجازه ندهد یک انتخابات سالم به وجود بیاید، سعی دارد که فضای کشور را به اشکال مختلف همچون ترور شهید احمدی روشن ملتهب جلوه دهد.
سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و با صدور اطلاعیه و بیانیه های جداگانه ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی دیروز تاکید کردند که راه شهید مصطفی احمدی روشن با صلابت ادامه خواهد یافت.


کارنامه سیاه آمریکا درخصوص ترور دانشمندان ایرانی
اقدام کور سازمان جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی موسوم به «سیا» و«موساد» در ترور دانشمندان هسته ای ایران، به ترور دکتر «مسعود علی محمدی» استاد فیزیک دانشگاه تهران، در تاریخ 22 دی ماه 88 بازمی گردد.
شهید علی محمدی در مقابل در ورودی منزل خود در منطقه قیطریه بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور که در موتورسیکلتی در نزدیکی خودروی شخصی وی جاسازی شده بود، مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید.
در حملات تروریستی دیگری که صبح دوشنبه هشتم آذر 1389 با همان روش پیشین انجام شد، دو تن از اساتید فیزیک دانشگاه شهید بهشتی مورد سوءقصد قرار گرفتند که طی آن، دکتر مجید شهریاری جان باخت و دکتر فریدون عباسی دوانی زخمی شد.
به دنبال این واقعه تروریستی، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که یک شبکه رژیم صهیونیستی را که متشکل از گروهی از جاسوسان و تروریست های آموزش دیده صهیونیستی بودند، منهدم و عوامل اصلی مرتبط با ترور دانشمند ایرانی را دستگیر کرده است.
همچنین، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می گوید سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، از پایگاه هایی در برخی از کشورهای خاص اروپایی و کشورهای غیر اروپایی و نیز کشورهای همسایه ایران برای دست یافتن به اهداف غیرانسانی خود استفاده می کند.
در ادامه این فعالیت های تروریستی، سرویس های جاسوسی بیگانه، عصرگاه شنبه (اول مرداد ماه 1389) داریوش رضایی نژاد یکی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را در مقابل دیدگان همسر و فرزند خردسالش به شهادت رساندند.
بعد از این اقدام تروریستی بود که پایگاه اینترنتی « دبکا فایل» وابسته به موساد اعلام کرد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، مسئولیت ترور شهید داریوش رضایی نژاد را پذیرفت.
دبکا فایل که ارتباطات شناخته شده و تایید شده ای با سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) دارد، در گزارشی راجع به ترور رضایی نژاد او را «یک دانشمند هسته ای» و «مرتبط با پروژه های سری» خواند و اعلام کرد که ترور وی با نفوذ در مراکز فنی ایران انجام شده است.
نویسندگان این گزارش ادعا کردند رضایی نژاد علاوه بر فعالیت شناخته شده دانشگاهی اش به تاسیسات پارچین رفت وآمد داشته و فعالیت های چندگانه او این امکان را فراهم می کرد که پوشش های چندگانه ای برای خود فراهم کند.
ادعای ناشیانه «دبکا فایل» در حالی است که پارچین اساسا یک تاسیسات هسته ای نیست و آژانس هم این موضوع را تایید کرده است و دیروز 21 دی ماه 1390، مقارن با سالروز شهادت دکتر علیمحمدی، مهندس مصطفی احمدی روشن توسط عوامل استکبار و رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
    

مصطفی احمدی روشن و فرزندش


[ پنج شنبه 90/10/22 ] [ 6:56 عصر ] [ کامیارخشنود ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ
آرشیو مطالب
امکانات وب